• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moncler Group boekt 11 procent omzetgroei in eerste helft 2024

Moncler Group boekt 11 procent omzetgroei in eerste helft 2024

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Moncler-winkel ter illustratie. Credits: Beeld via Moncler S.pA.

Het Italiaanse modebedrijf Moncler S.p.A., ook wel bekend als de Moncler Group, heeft een goede eerste helft van het jaar achter de rug. Dit blijkt uit een financieel verslag. Moncler Group heeft het gelijknamige label, zijn financieel sterkste merk in het eerste half jaar, en Stone Island in het portfolio.

De omzet van de groep staat op 1.23 miljard euro. Dit is een stijging van 11 procent bij constante wisselkoersen.

De winst vóór rente en belastingen staat op 259 miljoen euro, vergeleken met 218 miljoen euro in H1 2023.

Het nettoresultaat van de groep is 181 miljoen euro, vergeleken met 145 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar.

De merken Moncler en Stone Island

Het merk Moncler lijkt de omzetgroei te leiden voor Moncler S.p.A. in de eerste helft van het jaar. Het merk noteert een omzet van 1,04 miljard euro, een stijging van 15 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar (935 miljoen euro). Het merk presteert het beste in Azië. Moncler noteert in die regio een omzetstijging van 19 procent.

De omzet van Stone Island staat op 189 miljoen euro, een daling van 5 procent vergeleken met 202 miljoen euro in H1 2023. Ondanks de omzetdaling van Stone Island lijkt het merk te zijn gegroeid door sterke DTC-kanalen.

Remo Ruffini, voorzitter en CEO van de groep, sprak zijn tevredenheid uit over de sterke resultaten van het eerste halfjaar. Ondanks “een uitdagende markt voor luxegoederen,” blijft hij vertrouwen in de toekomstige groei van het bedrijf. Ruffini legt de nadruk op operationele flexibiliteit en strategische initiatieven.

Lees ook:
Moncler
Moncler Group
Moncler SpA
Stone Island